Uppsägning och avflyttning

Uppsägning

I ert hyresavtal står det vilken hyrestid och uppsägningstid det är.

Uppsägningen ska göras skriftligen och skickas till hyresvärde via mejl eller post innan uppsägningstiden gått ut.

I din skriftliga uppsägning ska det tydligt framgå:

  • Från vilket datum uppsägningen ska gälla
  • Vilken lokal uppsägningen gäller
  • Vem uppsägningen riktar sig mot
  • Vem som är avsändaren
  • Vad uppsägningen gäller om det är för avflytt eller omförhandling

Avflyttning

Det är mycket att tänka på i samband med en flytt. När ni bestämt att ni ska flytta vill vi därför att ni bokar ett möte med oss så att vi gemensamt kan gå igenom vad som gäller och vilka rutiner som finns. Vi ber er också läsa igenom ert hyresavtal där det finns mer information angående utflyttning.

I samband med flytten kommer vi även att tillsammans med er gå igenom och besikta lokalen. Hör av er till oss för tidsbokning.

Glöm inte att avsluta alla abonnemang som ni har tecknat för lokalen. Kom även ihåg att adressändra så att viktig information kommer rätt även efter flytten.

Ta bort skyltar och andra anordningar som är uppsatta för er verksamhet.

Vi vill samtidigt i och med detta passa på att tacka er för den tid ni varit hyresgäst hos oss och önskar er lycka till i framtiden.