Vi ser fram emot att få er som hyresgäst. Det är mycket att tänka på i samband med att man flyttar in. Nedan har vi sammanställt en lista med några saker som kan vara bra att gå igenom. Har ni frågor eller behöver ni hjälp med något annat i samband med inflyttningen är ni välkomna att ta kontakt med oss.

Adressändring

Anmäl adressändring och uppdatera egna adressregister, informationsmaterial och hänvisningar.

Se över posthantering

Exempelvis gällande postbox och brevlåda.

Lås, nycklar och passerkort

Tänk igenom behovet utifrån er verksamhet. Ev. beställning av nya nycklar/passerkort till medarbetare görs via serviceanmälan.

Larm och bevakning

Teckna avtal för eventuell bevakning eller larm.

Brand

Installera brand och utrymningslarm. Kontrollera att övrigt erfordrat brandskydd finns i lokalen.

Telefoni och data

Beställ abonnemang för telefoni och datatrafik. Kontrollera tekniken i lokalen så att den matchar behoven.

Försäkringar

Teckna nödvändiga försäkringar med ert försäkringsbolag.

Avfallshantering och återvinning

Boka och teckna avtal för avfallshämtning och återvinning.